After dark

Känner hur vintern kommer krypande runt knuten. Inte är det speciellt varmt ute och inte inne heller för den delen med tanke på att jag sitter med fönstret öppet. Varför det, kan man ju undra, men det är ju så att internet inte funkar på övervåningen om inte sladden hänger ut genom förstret, ut på utsidan av huset och in genom fönstret i rummet under och så in i mammas modem. Sationär dator är halvkul. Laptop med trådlöst är däremot helkul.

Miniuppkörningen sög. Jag blev kuggad på två punkter, däribland fickparkering. Tog det inte så hårt direkt, jag menar vafan det löser sig alltid! och den dag det inte löser sig, kör det ihop sig helt enkelt. Så enkelt är det.

Har bakat nu till skolgrejset imorron. Måste säga att jag börjar tröttna på att agera levande reklam till vår tråkskola. Har ungarna nå vett i kroppen så väljer de nåt i västerås. varför gjorde inte jag det för? Fast jag har rannsakat mig själv och kommit fram till att om jag fick välja om gymnasieprogram, skulle jag nog ta bygg. chill att kunna börja jobba direkt efteråt och tjäna pengar. Å andra sidan skulle det vara galet kul att gå media. fast inte i sala. där suger det, som så mkt annat.

Det var nationellt prov i svenska B idag oxå. Vi skulle skriva en text och hade fem timmar på oss. Jag gick efter drygt en och en halv. Klottrade ner nåt om gatuvåld och hur man ska göra för att komma till roten med problemen med misshandel på gator och torg. Fick visst med lite om fotbollssupportrar oxå. Kändes bra när jag gick därifrån, men det brukar det iofs göra. Det är först när man får tillbaka provet som det blir chockartat. Ett exempel är ju när vi skulle skriva referat. Jag går därifrån med tanken " I nailed it" och får tillbaka provet med ett rött G, med ett ännu rödare minustecken efter sig. Inget blir någonsin som man tänkt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0