The Lottery

Johnossi i mitt hjärta! Hade inte ljudenheten på datorn varit dum hade jag förmodligen lyssnat på dem just i detta nu..
Fredag kväll. Mer än bara en vanlig kväll. Fredag kväll har blivit ett fenomen! Då ska man göra allt och ingeting, ha kul med vänner, slappa med familjen, kolla på film och samtidigt vara ute och fira. Fira att det är två dagar ledigt. Två dagar av sovande, festande och annat som gör att dessa två dagar går fortare än några dagar gjort före dem. Underligt. Själv sitter  jag hemma denna fredagkväll. De andra är också hemma. Kollar nog på tv tycker jag att jag hör. Sitter uppe på mitt rum, vid datorn utan ljud. Tystnad. Har som vanligt fönstret öppet, trots minusgrader. Hör bilar åka förbi utanför.

I helgen kommer de titne hända mycket för min del känne rjag. Vill vila. Ibland känner jag mig så enormt uneasy going. Vill avra easy going. Blir nog så mycket lättare att umgås med mig då. Hakuna Matata, inga bekymmer. Det är inte det att jag tycker mig ha många bekymmer. Inte många alls faktiskt. Det är bara det att jag hela tiden behöver känna att jag vet vad jag gör och varför. Kanske är det även därför jag blir jävligt mycket roligare när jag är full? När man bara släpper loss, när det inte finns någon morgondag, inga regler och lagar tycks gälla en själv och man säger precis vad man känner. Nästa helg ska jag bli sån!

Läste en bok om Håkan Hellström idag medan jag väntade på bussen. Härlig kille det där! Hade det inte varit för att jag var full och inte kom ihåg tiden och kom ifrån mina vänner på peace and love, hade jag sett honom då. Nu lovar jag nig själv dyrt och                                  
heligt att se honom när nästa tillfälle kommer. Helst vill jag se
honom med Anna!

Måste även säga att peace and love nästa år kommer bli grymt! Och att jag då kommer ha tagit studenten, börjat mitt liv på riktigt! Ett liv som är bara mitt och ingen annans. Vill man vara med i det så är man varmt välkommen, och står du inte än på listan, så se till att det händer!

Kaffe ropar någon. I'll be right with you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0