Pengar

Du vill ha mig, men jag skiter i dig

Maskinen i högtalarna när gp06 har PA-tid. Förbereder redovisning och skriver rapporten som ska in 20 maj. Går trögt. Har klottrat Svennebanan över nästan hela whiteboarden och nu har jag slut på idéer. Det verkar som att det inte bara är jag som är ganska tom i skallen just nu. Eller jag är inte tom, bara till viss del. Den delen av mig som tänker skola och måsten är tom.

Har fått reda på att vi måste gå i skolan på valborg och att det i stort sett inte är någon som helst chans att få ledigt. Värdelöst. Sen är det ju en annan sak om man kommer att lyda, det blir ett senare problem, för just nu lever jag i nuet. Skönast så.

Hade långfika med Mya på Johanssons igår. Älskar långfikan! Bara sitta och dricka kaffe sakta, sakta och prata om allt mellan himmel och jord. Saknar henne lite fastän hon sitter här brevid. Hon är så bra!

Ta på mig nu, ta på mig nu, vet att du vill de, gör de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0