Vem har sagt

Blä. Så känns det just nu. Har så mycket skoljobb att det kommer ut genom öronen (så sa man alltid när man var liten. allt kom ut genom öronen, intressant). Har gjort i ordning allt inför imorgon. Nej, inte allt. Bullbak kvarstår. Mamma har lovat att hjälpa mig, så det blir nog bra.

Lyssnar på musik. Bra musik faktiskt. Över förväntan. En text som kändes som ett bett på kinden, men samtidigt en röst som fick mig att blinka sådär länge att det nästan kommer en tår. Herregud, vart är jag påväg?

Någon har ställt en tandkrämstub på mitt skrivbord och jag är ganska övertygad om att det inte är jag. Erika påstår sig vara oskyldig, men jag tvekar. Hon är sällan oskyldig den damen. Millis har tagit sitt pubertetshumör med sig på fotbollsträning och lugnet har lagt huset i sin mjuka famn. Härligt.


"Håller din hand
Drömmer det ibland
Jag vaknar men känslan den finns kvar

Det regnar utanför det regnar inuti
Molnen kväver mig"

- Nordpolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0