When it rains

Motivationen är inte på topp. Imorse kändes halsen ond, tiden knapp och skolan så oändligt långt borta. Somnade om och sov till halv tolv. Ingen skola för mig idag alltså. Sitter här vid facebook istället och längtar efter helg, öl och goda vänners sällskap. Längtar även till det där stora ordet på s. Studenten.

Lillasyster liten är hemma med mig. Hon hade lite ont i huvet igår, så hon pallade inte heller idag. Det är nog lite samma med henne som med mig. Bara några månader kvar till en stor förändring. Det är lätt att snubbla på målsnöret. Kan inte säga att jag är avundsjuk på henne. Skulle inte vilja gå högstadiet igen för en miljon!

Företaget nafsar mig i hälsenorna. Har så mycket kvar att förbereda innan mässan den 10:e. Väggar, golv, hyllor. Hjälp. Jag ska rycka upp mig tills imorgon. Gå till skolan, sätta mig ner vid de andra och planera. Det kommer blir bra. Mer än bra. Det kommer bli fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0