Coconut

För jag har tagit studenten! Underbart!

Dagen igår bjöd väl inte direkt på nåt hundraprocentigt studentväder, men vi deppade inte för det! Samlades i ljushallen och skrev i varandras mössor och tog kort till studentkatalogen. Johan skjutsade oss (jag, julia och vix) till stan vi tog oss en newcastle innan kyrkan. Kissnödig och fnissig satt man där på första bänkraden med en maja som suckade och himlade med ögonen. Emma spelade tvärflöjt så fint. Julia och Karin broke. Fick våra betyg och åkte upp till skolan igen där vi fick avslutningsmiddag. Riktigt, riktigt nice! Studenttåget var över förväntan i kylan och blåsten. Alla sjöng och skrek och var glada. Massor av blommor och kramar. Klassen blev fotad till tidningen (hjälp) och sen åkte vi flak med teknikklassen. Kallt, men helt okej! Hemma väntade alla och det blev mat och presenter, tjoho!

Vid elva var vi inne hos Sara igen som hade styrt förfest innan hotellet. I kön (!) till hotellet ropar Sanna. Lycka! Träffar även Cissi som var på partyhumör! Dansar, skrattar och gör bort sig en aning på hotellet innan det blir efterfest hos A. Vid fyra slet jag mig därifrån och gick med snabba steg hem till sara. Ringer och är precis påväg att be om ursäkt för att jag ringer och väcker henne och att jag hon snälla, snälla kunde få komma och släppa in mig. Hör att hon minsann har efterfest den räkan. Vid halv fem gick de sista och vi sov en stund. Nio ringde jag mamma och bad om skjuts hem.

I eftermiddag blir det Falun. Sjunga står på schemat, trots att rösten nog inte är vad den borde vara. Jag och Julia är nog aningen slitnare än övriga. Kul ska det bli iaf!

Nu väntar dusch (!!!) och lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0