Erase and rewind



För långsamt, för snabbt, men aldrig i takt

Kristina är sur för att det inte går som hon vill i nån halvkass eftermiddagsserie på tv. Erika är sur för att fyra av hennes knappar på mobilen har slutat fungera (överansträngning?) och jag är sur på pretty much allt. Eller nej. Men jag är otroligt frustrerad. Just nu blåser det isvindar in genom förstret och Erika har börjat skrika på en katt. Jag funderar på vad jag ska ta tag i först. Självvärderingen, historiearbetet, svenskan, geografi/samhällen, eller matten. Matten är ju mest urgent, men oxå det som är tråkigast. Igår gömde jag mig från skoljobbet hemma hos Julia. Det funkade dock inte speciellt bra, så när jag kom hem vid åtta pluggade jag till typ elva. Men som någon sa: Snart är det slut och då ska du ut i arbetslivet. Måste jag?

Nej, jag vill fly längre bort än bara till Julia. Parisplanerna låter helt underbara och jag hoppas verkligen att det blir av den här gången! Långa promenader i knälånga, fladdrande klänningar på Paris gator en solig augustidag. Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0