Dysfunctional, professional

Jag tänker åka till uppsala nån dag. Erika tänker åka till uppsala nån dag. Än så länge har vi inte lyckats synka våra planer utan befinner oss på osams-stadiet. endast verbalt än så länge, men jag har känningar att det snart antar fysisk form. Hon vill åka nästa tisdag. jag vill åka helst nyss. Jag tänker ta tåg medan hon har busskort. Jag hatar uppsalabussen.

Kul (läs skitjobbig) grej hände mig idag. Scenario: Står i en varm härlig dusch och har precis haft balsam i håret. Har alltså rent logiskt lite balsam i ögonen också, som därför är våldsamt ihopknipna. Tar duschen i händerna som även de har balsam på sig, ska precis börja skölja ur håret då... johanna tappar duschhandtaget som på en nanosekund smiter ut utanför duschskynket och lever loppan på badrumsgolvet. En förfärad och jäävligt förvånad johanna med hårbalsam i ögonen  försöker inse vad fan som nyss hände samtidigt som hon kikar ut för att försöka lokalisera munstycket (utan glasögon eller linser). Allt detta samtidigt som hon i slow motion tänker "ohnooo fucking shit" eftersom badrummet är ca 2 kvadratmeter och handdukar och torra kläder ligger därutanför och nu alltså inte är speciellt torra och mysiga längre. Allt löste sig som tur var till det bättre och alla är nöjda. särskilt badrumsväggarna efter att ha blivit torkade med frottéhandduk.

När jag berättar det hela för mamma tittar hon konstigt på mig och frågar: får jag fråga varför du inte bara stängde av vattnet?

jag är tyst.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är nog bara du som lyckas med sånna saker.. =P

2009-11-10 @ 16:14:55
URL: http://annafahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0