The good old days

Måste inleda med att säga att jag tycker om pappas rutiga skjortor. speciellt de svart och rödrutiga i flanell. skitmysigt!

Idag opererades morbror i uppsala och jag och mamma hade i uppgift att ta honom dit och hem. Var och tog en fika och gick en sväng på stan. försökte förklara fenomenet "indie" för henne som så många gånger förr och drog idag med henne på weekday och monki. tror att poletten har trillat ner nu när vi dessutom lyssnade på krunegård i bilen hem. yes. nu kan hon äntligen vara med när vi andra diskuterar kläder och musik.

var hos mormor och städade igår. efter en stund började det bli segt och jag bad om musik och sneglade mot lp:skivorna i förhoppningen att hitta nån gammal goding.. besvikelse när vi bara kudne hitta "english top ten pop hits" och annat halvkul.. det blev radio, men det kom faktiskt fram att hon lyssnade en hel del på bla dylan en gång i tiden.. nu låter det som om hon är jättegammal när jag skriver " en gång i tiden", men.. hon och dylan är faktiskt nästan jämngamla!

anyway

har en fruktansvärd ångest när jag tänker på att erika fyller år på fredag och jag tänkte göra hennes tårta. jag menar skaplig prestationångest jag får när jag tittar på tårtan som hon gav mig på min födelsedag..


jag menar vafan!

ska nu sjunka in i ett meditativt tillstånd och försöka få en uppenbaralse, gärna i form av en idé samt instruktioner till hur man gör en vidrigt snygg tårta!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0