pools of sorrow, waves of joy are drifting through my opened mind

En miljon grejer i huvudet. har som vanligt så sjukt svårt att fokusera. vill så gärna klara tentan, vill så gärna flytta, vill så gärna.... det är så mkt jag vill, så lite som jag faktiskt tar tag i och fixar. kanske för att jag är rädd att misslyckas? Har jag för mycket stolthet? har jag ingen stolthet? begränsar jag mig själv eller begränsas jag av andra?

blir galen inuti mitt eget huvud. ute regnar det så dit kan jag inte gå. snart åker mamma så då har jag ingen att prata med. måste vakta gry och plugga samtidigt. dömt att misslyckas.. igen.

har kommit på en grej: Ja jag ser fram emot att flytta in i saras lägenhet, jag ser fram emot att få ett eget hem, om än i sala, men ett eget hem. ser jag mer fram emot själva flytten, det förlösande stadiet av den så att säga. för vad ska jag göra sen, när möblera är på plats och tavlorna hänger på väggen? har jag jobb - nej. många vänner flyttar härifrån och med min rastlöshet i ett stort hus på landet ser jag det svårt för mig att inte bli galen i en lägenhet.

sätter punkt där för mina spekulationer.


Navet har fått spelning på popagandafestivalen! samma dag som robyn. min tjugonde födelsedag den dagen och det var väl tänkt en typ av fest på kvällen. hatar när saker krockar, vilket de har gjort hela sommaren. vill bara skrika ut min ångest, men känner att det nog inte tjänar nånting till. inte heller tårar tjänar nånting till längre... tove får iaf se navet, inte en dag för tidigt. jag kanske styr och om och låter bli att fira min födelsedag i år. kan ju ta det på lördagen istället kanske.. eller nåt.

nu åker mamma och plötsligt hatar jag livet om möjligt lite mer än innan. blir arg när en sån bra dag som gårdagen följs av en sån vidrig som den här. en bra grej är att då finns det alltid rum för förbättringar!

ser fram emot lördag. en ensamdag i sthlm med bara mig själv. förmodligen sara och lite malin också, men det ska jag nog klara. ska bli kul att se dem igen efter en hel sommar. har även planerat in en rejäl stund av dagen att gå och botanisera på beyond retro på åsögatan, yey!



ska det någonsin sluta regna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0