If I hang myself in a christmas tree, would you be missing me?

Läste gamla inlägg på min egen blogg. Började skratta okontrollerat åt vårt egenmyntade uttryck "tjockbollar".

chokladbollar alltså.

om hur lyxigt det var när man hade fem spänn och kunde köpa sig en tjockboll i cafeterian på rasten. en boll som man åt sakta, sakta och bara väntade på att julia skulle släppa kaffekoppen ur sikte så man kunde droppa den skickligt snodda sockerbiten i den badkarsstora koppen (som hon förövrigt "lånat" av karin på obestämd tid) och låta den smälta och göra kaffet odrickbart. ibland vände hon tillbaka huvet innan man hunnit få bort handen och fick då straffbjuda på ett bett i bollen (fan).

kan även tilläggas att inte sällan var det actually julia som pröjsat för min boll...


mamma är min hero. hon har fixat kurslitteraturen till nästa delkurs! skönt att slippa tänka på det.

nu måste jag sova.

gonatt


Kommentarer
Postat av: Karin

Den muggen skulle jag inte ta tillbaka även om jag fick betalt ;)

2010-02-09 @ 19:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0