Palace of bone

Whats that they're telling you,
that's your future?
I'm telling you,
they're gonna pick your pocket too


Ibland är det sämsta man kan göra just att inte hålla sig sysselsatt.

jag tänker denna gång inte smyga med mina tankar överhuvudtaget.

varför bor det så mycket ilska i mig? hur kan jag låta saker/människor som inte är värda min uppmärksamhet för en sekund, ta så mycket av mitt andrum? varför låter jag äckliga människor och deras åsikter trycka ner mig?

hur svårt är det att bara inte bry sig ett skit?

svårt uppenbarligen.

där går mina tankegångar ikväll. inspirerad av dagen? nej. min dag har varit bra. jag tycker om den här staden och än så länge tycker jag om personerna runt mig.

denna vecka av föreläsningar och diskussioner med avstamp hos feminismen har fått mig att fnysa på ytan, men tänka djupare in. att kvinnan genom sociala normer är underlägsen mannen. att mannen bara väntar på tillfälle att visa sig överlägsen henne. sexualiteten. att kvinnan är där för att tillfredställa mannen. att släcka hans sexuella törst. att mannen ger kärlek för att få sex, att kvinnan ger sex för att få kärlek och ömhet.

vi vill så gärna att det inte ska vara sant.

självrannsakan.

vill inte känna mig lättlurad och utnyttjad. betyder det att jag i grunden är det?

känner mig svag.

fan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0