You can't handle me

Den här dagen kommer gå till historien som en av de mest viderfittiga dagarna i mitt liv.

börjar med att försova mig, inte en kvart, inte tjugo minuter, utan 45 äckliga minuter! en svintung sportbag och en överfull buss och en knökad tunnelbana senare är jag på plats i skolan (i tid!). efter skolan hade jag 55 minuter på mig att ta mig till centralen, vilket brukar ta 10 minuter.. max! idag har dock detta skett: tunnelbanans röda linje är avstäng pga av rökutveckling. kastar mig på 70ans buss mot centralen och ber en bön. nånstans i vasastan för den motorfel (jag menar vad är oddsen, seriöst!!?) och alla måste gå av. där nånstans missar jag mitt tåg och ser till min panik att mobilen snart har slut på batteri, jag som nu måste ringa ungefär 5823758359285 samtal. kuuul. hoppar av bussen och försöker så fort det går ta mig till s:t eriksplans tunnelbana. räddad. väl på centralen ser jag att det är snorlångt till nästa avgång. sätter mig snällt och väntar. efter 40 minuter ropas det ut att tåget är 35 minuter sent. om det inte hade varit för att alla tågfanskap varit sena hade jag hoppas framför första bästa.

nu är jag dock hemma. och äckligt glad för det.

fick hemtentan idag. fyfan va svåra grejer. jag vill inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0