Dancehall Queen

Hemma!

Julia sover, erika och axel har vaknat. gick upp halv tolv och har hunnit läsa mig igenom lokaltidningen och DNs på stan-bilaga som idag innehöll ola salo. love! är just inte alls bitter över att jag inte är kvar på pl ikväll och ser dem, ooo nej.. hrmp

Möttes av ett molnigt borlänge när vi kom fram i onsdags. campade med axel, erika, en olle, en tomas och en jonte som axel känner. Julian casablancas var så sjukt jävla underbar man bara kan bli. så fin, så bra och bara bäst! lagom med folk i publiken så man hade space att dansa fastän man stog långt fram. ösregn framåt mitten, men det gjorde liksom inget.

Igår kom julia upp. mycket häng på festivalområdet en dag med inte alltför späckat spelschema. första spelningen för dagen var fruktansvärd, jävla psykhjärtattackmusik som framkallar ångest och högt blodtryck, stresssyndrom och panikgråt. har sagt det förut, men säger det igen: Vaaaaaad jag hatar hoffmaestro! Träffade anna, robin, maria och deras gäng och åt lite glass.

Efter Kooks (sångaren var så full och så sjukt fulsöt) satte vi oss i ett öltält med anders och väntade på robyn. så sjukt värt att vänta på, för oh my fucking god vad bra hon var!! dansade sönder mina fötter och ben. bäst bara bäst. Kent nästa. även dom jättejättebra. panikade av trötthet vid tanken på att jag ju faktiskt skulle köra hela vägen hem när konserten var slut, så vi drog tidigare.

taxi, bil och en och en halv timma senare väntade sängen.

ikväll blir det pubkväll vid gruvan, wiho!

adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0