Blindsided

Sex and the city med erika som hoppar skolan imogon. jag älskar att jag har så dåligt inflytande på min lillasyster... den här gången kom hon dock med idén själv. toves student på eftermiddagen, blir nog bra så fort jag kommit på vad jag ska ha på mig. testade min plan idag. såg ut som skit.

väntar på reklamavbrott innan jag ska skriva the big thing of today...


så. here we go:
Today I've been proved wrong. Oh vad jag älskar att bli motbevisad! (... most of the time). Läste senaste Gaffa som jag haffade nånstans på stan i tisdags och kom till en artikel om ebba von sydow. okej, detta trodde jag om henne innan jag läst den (säg inte att ni inte också trodde detta): överklasstjej med rika föräldrar, uppväxt på östermalm/vasastan eller liknande i stockholm, intresserad av materiella ting såsom mode, något ytlig, flummig och bortskämd, inte särkskild talented utan mest bara rik och snygg.

dröm om min förvåning när: Hon är från Göteborg, utbildad journalist som skrivit för groove, har jobbat som musikskribent, älskar indie och britpop och nötte som yngre bl a broder daniel som crazy, föredrar götets musikliv före sthlms, på sitt bröllop och sin begravning vill hon ha håkan hellström och soundtrack of our lives, hennes favoritband just nu är hästpojken och johnossi, hon är DJ, och hon har brutit sig in på en strokeskonsert när hon pluggade i boston.

mina ögon blev större och större under tiden jag läste. snacka om att jag fått nyvunnen respekt för den kvinnan. hon är mer än bara en dumglad nuna som messar på om kungabröllopet och sin klädstil (som jag förövrigt inte gillar).

dagens höjdare minst sagt.



godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0