Vi ljuger som små barn

tog en rubrik från erika. bara för att den tyvärr passar allt för bra in på det mesta.

gry sover, jag firar. axel har kommit och snart ska vi fundera ut nåt att äta. erika vill göra pizza.

imorgon ska jag jobba. tredje dagen och jag börjar redan titta framåt i kalendern. varför ska jag alltid vara sån? förkyld är jag så det räcker och blir över, så jag kommer ha sämre ork än vanligt. onsdag är det också. hotellet på kvällen skulle ju bli sommarens obligatorie, men jag är så förkyld. så trött.

är trött på att vara trött nu. vill bli pigg. nu när jag har alla förutsättningar, varför kan jag inte gå från knopp till blomma?

vill ha något att se fram emot som inte blir blekt ju mer jag tänker på det. vill ha något att tycka lite extra mycket om. vill känna att fan, det här kommer jag aldrig tröttna på.

tristess och ledsamhet odlar pessimism och otålighet.

adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0