to leave the bad things behind

sitter i personalrummet på vandrarhemmet här på gruvan tillsammans med Minéa. hon har varit min klippa, mitt ljus i mörkret ikväll och jag är så otroligt tacksam att hon är här vid min sida. kvällen har varit minst sagt kaotisk. missad vickningskorg, ett besök på ica med maaike, möta upp minéa, en repa som inte kan låsas upp, inprovisation, joxande i markans kök, guindad tur, dukning, ett jävla springande på vandrarhemmet, och nu sitter vi här på sängen och myser och pratar. hoppas på en lugn natt, håll tummarna nu!


... så långt hann jag på det inlägget igårkväll. anledningen till att det blev sparat var att jag gick ifrån datorn och det sparades som utkast.

så långt hann jag innan kvällens nederlag. ingen hade bäddat sviten.. gästerna var sura, jag och minéa hade mer eller mindre gråten i halsen och önskade oss långt därifrån medan vi stod där och bäddade som galningar, 155 meter under marken. så sjukt pinsamt att man bara ville dö. de blev sen kompenserade ekonomiskt. fyfan

anyway. let's leave that behind. jag har brutit ihop och gått vidare.


veckan som gått har varit great. mycekt jobb och mycket häng med mina loved ones (nästan alla är loved ones iaf..). en av de roligaste grejerna (förlåt andreas men jag kan inte låta bli) var när andreas iklädd älva-kostym i mörkret ute i skogen, råkade springa rakt ut i tomma luften, nedför en slänt. finns beskrivet i ord på minéas blogg, jag nöjer mig med att återskapa det hela med en paint-illustration:



notera gärna att det ur våra ögon kommer tårar..

nu är jag hemma, ledig och ska som vanligt ge mig in i fighten med (mot?) familjen om vad som ska ses på dumburken.

adjöö



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Fy vad hemskt!

Men dina illustrationer är i alla fall helt suveräna! Fortsätter du så kan de bli sommarutställningen på skrädhusvinden nästa säsong ;)

2010-11-08 @ 08:28:36
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/
Postat av: Minea

HAHAHAHAHAHAHAAAA! Älskar dina illustrationer! :P Och skrattar fortfarande när jag tänker på fallet.. hehehehehehehehe!



Btw, tack för hjälpen på markan igår! Det va skönt att bli klar tidigt efter lördagens bravader :)

2010-11-08 @ 08:51:25
URL: http://mineaminea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0