I'm trippily visioning you sat here with me

försöker reda ut mitt hår som samlat på sig en och annan tova. det är så illa att ronja rövardotters hår just nu ter sig riktigt följsamt jämfört med mitt. dessutom som christian så snällt kommenterade på jobbet i fredags: det röda börjar försvinna från ditt hår. hrm well, jo det är väl så. färgning innan nästa helg är ett måste.

om det går att slå en knut på håret som sen stannar kvar när man släpper, är det slitet då?

man ska ha in mind att håret längst ner i topparna har blekts fyra gånger, tonats hur många gånger som helst och dessutom permanentfärgats två gånger. allt detta under ett och ett halvt år ungefär. rough times.

när blev jag ett färgningsfreak? jag menar det är ju inte som att jag har typ "ledsen skandinavisk brunråtta med näringsbrist" som naturlig hårnyans. det ganska mörkbrunt och faktiskt helt okej. ska se till att få fram den innan jag börjar få gråa hår och den försvinner för gott.


nog om hår.


idag fick jag beröm på jobbet. "Vilken otroligt fin och bra svenska du talar! det är minsann ovanligt nu för tiden, riktigt bra röst och språk har du!"

sög såklart åt mig som en svamp även fast jag blev lite confused. obviously har hon inte hört mig prata "i det civila", det var både jag och minéa överrens om.

längtar efter herbert även fast jag ju mer tid jag inte spenderar med katterna inser hur allergisk jag nog är mot dem och har varit i alla år, för shit vad mycket bättre jag känner mig i hud och luftvägar!


nu ska jag sova.

godnatt



Kommentarer
Postat av: Minéa

Hahahahahahahahaaa! Näää, du pratar riktigt bra i det civila också! :P

2010-10-11 @ 08:30:02
URL: http://mineaminea.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Din fina råttbeskrivning av hårfärg passar oroväckande väl in på min... Måste färga jag med, dock hinns det tyvärr inte med innan nästa helg, så du kommer garanterat vara finast i håret då :)

2010-10-11 @ 11:13:55
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0