everything got out of control

tror bestämt att karin haft dålig pluggork även idag. annars är det någon annan som har det.


idag var egentligen ingen händelserik dag. har varit i saladamm, i lägenheten och på landet. åkt bil, kört bil. gry har jagat en råtta framför mina fötter, dragit i kopplet så blod kom från mina händer och tuggat på mina vagabondskor (utlyste skottpeng på hundfan efter det sistnämnda). har köpt hårfärg och strykit klänning tills lördag. ska nu kopiera lite mer notblad.

Nu ett meddelande till emma: jag hittar inte noterna på en av bellmansångerna! det är även svinkass kvalle på ett par andra. vi får lösa det på annat sätt!

så.

hahah!! kul grej på g för de som sett och likt mig, erika, millis och axel (fler med oss, orkar bara inte räkna upp alla) snöat in sig på lonely islands och julian casablancas låt boombox. frasen "boiled goose" används som bekant frekvent och har brukats till missbrukningsgränsen av oss i somras, bl a på peace and love. anyway. jag och millis satt och åt och flamsade då jag får för mig att säga det. varför vet jag inte, föll tillbaka i gamla spår perhaps.. vi börjar då skratta och jag kommer på en gång då axel på msn av misstag (eller med flit?) skrivit "oiled goose" till mig. det växer nu och blir fruktansvärt roligt för våra små trötta hjärnor. vi tänker oss då ett scenario med en inoljad gås och ja... well. plötsligt slutar millis skratta och undrar vad det ska vara egentligen. hon har tydligen trott att det ska vara "bald goose" alltså flintskallig gås (?!!). något besynnerligt med tanke på att man i videon ser denna gås och att den ser i allra högsta grad kokt ut... hysteriskt fnitter bryter ut.

ah well.


erika har kommit hem. hon har en skitsnygg skjorta på sig. jag vill oxå ha nya, skitsnygga kläder. just nu jagar jag en svart/mörkbrun/jättemörklila/mörkblå sammetskavaj med snygg, tajt, feminin skärning. det ska fan gå! har varit på jakt efter en ganska länge. kan hända att det behövs åkas till sthlm.. saknar att vandra runt och utforska stan all by myself. kan bara tänka mig hur vackert det är nu när allt i naturen har så sjukt fina färger. längtar lite.

i våras var jag bortskämd med pengar och sveriges bästa shoppingstad (om man frågar mig).


jag har en liten frustration inom mig. den tär när det kommer upp och stör mitt medvetande.

mest tänker jag dock bra tankar för tillfället. längesedan jag var inne i ett sånt positivt flow. längtar till våren och sommaren. sjukt jobbigt att längta redan nu. jag är nog om inte världsbäst så europabäst på att hoppas mycket och sedan landa hårt mot verklighetens hårda skorpa.

ikväll ska jag sitta klistrad framför nyheterna för det senaste om gruvarbetarna i chile. måste ju hålla mig uppdaterad till max eftersom jag varje dag när jag jobbar får frågor om hur det går för mina "kollegor". intressant kan tyckas, men tanke på att jag inte direkt kan kallas för gruvarbetare i ordets egentliga mening. visst, jag jobbar vid och i en gruva men asså.... fråga mig hur man sätter en sprängladdning och you've lost me.

nu ska jag tvätta en tröja och hoppa ner i soffan med te och en världsgod grej som mormor "köpt ut" åt mig från viktväktarna. hahah! fan att de inte ska finnas i vanliga affärer!

adjöken


Kommentarer
Postat av: Karin

Guilty..



Läs på aftonbladet om killen vars fru och älskarinna stod med samma bild och väntade vid gruvhålet

2010-10-13 @ 19:49:04
Postat av: den farliga

Svar på kommentar: Den kanske är för stor? det är den jag hade när jag var cruella dev il så den är ju inte modern precis.. fast du har ju en förmåga att liksom klä i typ; allt ju!

2010-10-13 @ 19:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0