Painted faces fill the places I can't reach

börjar känna av nattens något oroliga sömn. tycker synd om den som ska bädda ur rummet vägg i vägg med mitt. där pågick sexual intercourse en del igårkväll/natt. jag ville helst bara krypa ur mitt skinn så jag hade nåt att proppa igen öronen med. lyckligtvis slutade det efter en stund.

en dålig grej med vandrarhemmet vid gruvan är att det ligger syndigt nära replokalen och rockland vilket är = svårt att sova på helgnätter. igår var det ett band uppe och repade mellan tio och elva. roade mig med att lyssna och skriva ner låtarna de repade: run to the hills, hate to say I told you so, crazy med gnarls barkely, country girl med primal scream, use somebody med kings of leon, och så highway to hell då såklart vilket det känns som att alla band i halva världen kan lira. undrar vilket band det var, honestly lät det inte jättetajt.

idag är det val. var med mamma, karin och hennes mamma och röstade. det kändes viktigt, det kändes bra. nu är det bara att hålla tummarna. och jag håller dem hårt hårt.

tittar på teen mom på mtv. jag får lite ångest å deras vägnar. tänker att om jag blivit tonårsmamma (vilket ju är way too late, nu var vi där igen amalia!!) hade jag agerat klokare, bättre och varit mycket mognare i mina beslut. sen slog det mig att.. hade jag blivit mamma för fyra år sedan (gud hjälpe mig) hade jag nog varit precis lika jobbig som de på tv. just nu: killen har svårt att välja ut ett skärp och en truckerkeps i rätt färg, mamman viker tvätt, matar bebis och funderar på att eventuellt försöka hinna duscha innan deadline. jääämställt var det här!


har just nu soppkoma. det är en jobbig känsla när man ätit ett helt mål slät soppa. en väldigt weird känsla i magen. ska nog kasta efter lite bröd att suga upp lite av det blaskiga.

adjö

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag älskar dina uttryck!

2010-09-19 @ 16:37:28
Postat av: den farliga

Fyra år sen, 16. helt galet om du hade varit mamma då. Då var vi ju barn som lekte chokladleken och klippte håret på varandra ju.

2010-09-19 @ 21:51:58
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0