Same old story

Gårdagens ikearesa visade sig lyckosam. har inte längre något presentkort, men en matta och en hel massa annat krafs. är även skyldig mamma 850 spänn vilket känns helt enormt underbart när man inte har något jobb....

anyway.

när vi kom hem till sala igen var vi trötta. så trötta att vi inte orkade annat än skratta, och knappt ens det, så det var väl vad vi gjorde. när vi skulle få mattan på plats in under soffan en bit, står mamma först och gnäller på erika att hon är osmart som står på mattan samtidigt som hon ska knuffa på den (förvisso inte jätteclever men..). när mamma sen ska försöka står även hon mattan samtidigt som hon försöker lyfta upp soffan och drar i mattan och vill att den ska flytta sig (!?). när jag påpekar att nu står ju faktiskt även hon på mattan, gör hon smartdraget att hoppa upp i soffan (?!?!) för att sedan försöka lyfta sig själv och soffan och skjuta in mattan under soffbenet.... gud

efter många om och men ser det nu riktigt bra ut här hemma.

har nu farit runt och städat lite. kvar är disken, sen ska jag möta upp erika och åka hem till landet ett par dagar och ta hand om gry, vilket är lite som ett jobb. en heltidare när man väl håller på faktiskt! aja, betalar av en annan skuld på dryga tusenlappen, så än så länge har jag en gry-dag i veckan månaden ut.


igårkväll tog jag multi-tasking till en ny nivå genom att paralleltitta på två filmer, en på tv och en på datorn. eastern promises kombinerades med sex and the city 1. ganska tricky, men jag torr jag klarade av att hänga med i båda. eastern promises var jävligt bra, satc.. det var liksom som det brukar. lättsmält, ibland roligt, men inte särskilt engagerande.

femman har slutat sända one tree hill på eftermiddagar. där försvann mitt lilla eftermiddagsnöje. ångest.

nu mat.

adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0