utan dina andetag

när jag skrev igår att min arbetsdags skulle bli lång anade jag föga vad denna dag hade att bjuda på. elva timmar efter att jag stängt dörren klev jag in genom den för sista gången idag. nu är det väl i princip bara brand eller jordbävning som får mig hemifrån mer ikväll.

redan när micke kom och kallade mig "hjärtat", höll handen på min axel och sjönk ner på knä brevid mig, började jag ana oråd. eller, först blev jag rädd. jag har alltså idag: sorterat och ställt mitt distrikt, hjälpt M i F-center, kört 60-75% av mitt distrikt (resten fick jag hjälp med så att det skulle gå fortare), sprungit hem och käkat och chillat, jobbat stängning.

det ni!

har dessutom fått reda på att jag får löneförhöjning. en fet dag.

nåt som är mindre fett är att jag nu måste diska och laga mat inför imorgon.


haha. tur att jag inte körde ett bildistrikt idag I say! kom på imorse att jag glömt min vattenflaska hemma hos paranteserna och börjar rota i köksskåpet efter nån av saras. hittar en som är halvfull med vad som ser ut som vatten. "eeww gammalt vatten" tänker jag och öppnar den och luktar. luktar konstigt som fan och tänker att den nog måste stått ett bra jävla tag. tänker sen att det nog inte är vatten, kanske ska jag inte hälla ut det ifall det är nåt som hon vill ha kvar (?). tar iaf en liten sipp, bara för att i arla morgonstund stå med en halvmun ren vodka i munnen.

jaaaaaa vad gott...!


jag borde bli ihop med en matfantast. då kunde han laga och jag diska. jag lovar, slipper jag bara laga mat så skriver jag gladerligen på ett livslångt diskkontrakt!

än står dock ingen utanför dörren med kockmössa och röda rosor. synd. det blir att ta fram kastrull och stekpanna och säkra morgondagen.


adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0