wounded rhymes

har idag jobbat veckans enda heldag. åtministone vad det verkar än så länge.

idag råkade jag härma ett litet barns röst. det var inte alls meningen och jag hoppas att det inte märkte. jag höll på och grejade med post när det kom ett barn som skulle köpa frimärken. barnet sa "hej" med jätteljus röst. sekunden senare hör jag mig själv svara "hej" om möjligt ännu ljusare, typ så långt ifrån min egen röst man kan komma. dog lite inombords och var enormt tacksam att ungen inte hade en förälder med sig!

i helgen är det valborg, vilket känns helt sjukt! längs med gruvvägen blommar körsbärsträden i en hel massa rosa blommor. fint som snus.

en grej jag tycker mindre om med brevbäraryrket är det faktum att man måste ringa på hos en massa supekta människor och ge dem paket som inte kommer in genom brevinkastet. fem gånger gjorde jag det idag.

kom även på nu att jag gjort en tabbe på jobbet. glömt avisera en grej. damnnnn.


ska nu uppsöka badrummet och gno bort alla mina minnesanteckningar i bläck från armen. portkoder, telefonnummer och annat junk.


adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0