som på blomman på äng

man ska inte titta på leila bakar när man är hungrig. man bara ska inte.

ska göra nåt att äta snart. har fetaost och soltorkade tomater som behöver ätas upp. dunkar i dem tillsammans med lite sallad i ett pitabröd och vips är vi på banan igen. det där med fetaost och soltorkade tomater har blivit ett internskämt hemma hos oss, så erika ler nog när hon läser detta. anledningen är att millis haft en liten hang up på just de ingredienserna nu i sommar. allt hon gjort i matväg har innehållit det, om det inte stoppats av mamma.


okej, i en reklam för läppglans drar en brud en isbit mot sina tjockt spacklade läppar och det händer absolut ingenting med kletet hon har runt munnen. inte en jävla chans i världen, säger jag, att det skulle sitta still. det är emot all världens naturlagar. emot all världens övernaturliga lagar också för den delen. dessutom ser glansiga läppar inge fräscha ut. tycker inte jag iaf.

imorgon är det sista dagen på posten.. på två veckor. har redan fått mer dagar. löve. faktiskt känns det som att jag redan har helg, för att jobba förmiddag är som en dans på rosor.

chefen ska ut och äta samtidigt som mig och mina vänner på lördag. hahaha! hennes gäng har bokat bord en halvtimme före oss dock, och hon lovade att vara på lyset när vi kom, så jag kunde prata om vad jag ville utan att hon skulle höra. snällt ju! nu verkar dessutom vädret ha repat sig lite till helgen.


jag sitter och ler. det går bra nu.


adjö




l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0