från solsystem till nervsystem

nu börjar tydligen antalet cancersjuka efter tjernobyl krypa fram i ljuset. bara det att före olyckan opererades ca 12 personer om året för sköldkörtelcancer (en av de mest aggresiva cancerformerna), idag är det över 600. detta bara personer födda mellan 1968 och 1986, och bara på ett enda av kievs sjukhus.

fyfan vad otäckt!


jag slapp köra extraturen idag!! en egentligen långtidssjukskriven räddade mitt lilla ass idag. jag kommer dessutom inte behöva springa trapphus på åkra imorgon utan den söta karamellen kommer jag få suga på över helgen också. längtar inte, även fast jag ju såklart vill lära mig fler distrikt. denna gång på bekostnad av mina ben dock. fan vad med träningsvärk jag kommer få.

ganska sjukt att det inte är mörkt klockan åtta!

snart är sommaren äntligen här! (som om det spelar någon roll vilken årstid det är när man varken har lov eller semester).

uäh



adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0