Vart du än går är du alltid där

andra dagen som hundvakt. även sista dagen jag är ledig på ett tag. känns lite bittert ändå, att inte få välja vad man ska få hitta på med sin fritid. så kan det va när man är mellan två bostäder och lär chilla hemmavid. har iofs ingenting emot det förutom att det är typ en halvtimmes restid till civilisationen. eller.. på en kvart kan du ta dig till avesta.. men jag sa faktiskt civilisation.

trots att jag nyss sparkade ner avesta i dyn ska jag faktiskt åka dit idag. millis ville hitta på nåt när hon kom hem från skolan, och jag är inte den som är den. behöver hitta nåt fint att ha på mig när det blir diverse studenter och shit. jag har mycket kläder. kläder för utgång (=kort och tajt, gärna lite head turning), kläder för casual dagar på stan (=tunikor stora som tält, tajta jeans o bandtröjor) och casual dagar hemma (=gammalt urtvättat). med andra ord inget som både jag, min mor och min mormor skulle kunna enas om är fint, något som jag helst ska lyckas med för att bevara husefriden under erikas student och millis konfirmation.

mamma tycker att jag klär mig konstigt. mormor tycker att jag klär mig i för löst sittande kläder (?!?!) eller för hafsiga, trasig, fransiga, "annorlunda" kläder.

inte lätt alla gånger.

jag gillar dock inte söta plagg. söta plagg är för söta tjejer. jag är bara kantig. i kroppen och i personligheten.



nu tror jag att ungen vaknade.

au revoir


Kommentarer
Postat av: Karin

Trodde att mormödrar ogillade tajta kläder?!

2011-05-10 @ 12:50:55
Postat av: den farliga

men du är häftig också!

2011-05-11 @ 22:55:38
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0