the law won

Idag söktes det till universitet inför hösten. Nu håller vi tummarna hårt. Kollade in antagningsstatistik och såg att det krävs en hel del tur om jag ska komma in. Vid första urvalsgruppen förra hösten låg medlet på 21.3. fuck that shit! andra urvalsgruppen låg på dryga 18. jag har drygt 19 om jag räknat rätt med meritpoäng und stuff. bara ynka 16.8 utan meritpoäng. vill dö just nu och ångrar att jag inte kämpade ännu hårdare på gymnasiet. fast å andra sidan vet jag inte om jag orkat det. ett g, resten vg och mvg, flest mvg. man är inte mer än människa.

erika gick just. lägenhetsvisning med mamma och pappa borta på dammgatan. hon kom inglidandes på förmiddan, mitt i min städpaus. hon hade varit och lunchat med cia och sen tappat kontrollen på bokrean. vi lyssnade på fredrik o filips podcast och gick en promme runt dammarna.

har blodsockertrubbel idag. har försökt att inte äta snabba kolhydrater för att jämna ut det, men det funkar såklart inte. min hjärna är så trött, så trött och armarna darrar. härligt.

ikväll blir det bio med erika. får nog sovsällskap i natt också. imorgon hoppas jag nästan lite på att det inte blir nåt jobb. vore så skönt att bara åka hem till landet och glömma oron över hösten. gona ner i soffan och läsa bok och krama gryhunden.

är sugen på nåt med citron. citrussmak är bland det godaste som finns. kan inte bli fel!


hörde förresten nytt med hives igår. long time no see! välkommet.


äh


adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0