dreaming of another world

Såg just dokumentären en våldsam uppväxt. Den handlar om en tjej som vid 15 års ålder skjuter en torsk i huvet för att hon tror att han tänker döda henne. Hon får livstids fängelse. Åååå jag är så förbannad på USAs rättssystem! Man låser in ett BARN i över 50 år. till vilken nytta? De tar ingen som helst hänsyn till de faktorer som lett till själva brottet, utan bara dådet i sig. vidrigt.

Imorgon är det äntligen fredag. Det ska regna och jag får ångest bara av att tänka på det. fan vad drygt det är att tvingas jobba ute när himlen grinar.

familjen har bilen och jag är strandad i stan. erika ska hämta mig, annars får hon stora mängder stryk.

 
jag ska nog fortsätta på det tunga temat tonårsmisär ikväll med att titta på dokument inifrån. ikväll handlar det om våldtäkter, eller ja, gränsen mellan vad som är våldtäkt och vad som är sex som det ska vara. det är en tunn linje ibland.

åh. nu till dagens i-landsproblem. facebook har fuckat upp (förlåt.. "förnyat" heter det kanske..) chatten, så att alla har en grå gubbe vid sig, oavsett om de är "online" eller ej. så smidigt, om man skulle behöva skriva en rad lite snabbt sådär...

blir så trött.

jag jagar en film. hittar den inga torrents (vilket känns sjukt i dagens samhälle).. frustrationen växer i mitt annars så lugna sinne.

hrmp.


bye for now


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0