we shall live again

just nu kan jag inte få nog av because the night med (ah alla vet väl vem som gjort den men) patti smith group.

tänker på den hela tiden, nynnar på den, hör den i huvet. det har inget med texten att göra. jag känner mig inte känslig eller träffad av den. den har bara krupit in under mitt skinn rätt rejält. längtar till i sommar när det lutar åt att se henne i sthlm med odan.

håller på och hetskokar lite ris. slänga ihop matlåda till morgondagen är ju sådärkul. skönt dock att jag inte börjar förrän kvart över tio. mindre skönt att jag jobbar till halv sju och därefter måste packa ihop alla kläder och grejer som ska med till london, för efter jobbet på onsdag är det direkt hem till landet som gäller. åh shit. hatar när man spar så länge som jag gjort. hatar att behöva vara virvelvinden några timmar innan deadline.

den här kvällen verandahängdes det hos oda. det partyplanerades lite inför sommaren. det var fett. det blir fett.


idag är det frid i mig. tror det är vädret. och resan. att jag rycks upp med rötterna ett par dagar. tänker inte ha med mig datorn och tänker inte använda mobilen. tänker bara vara. vara och spendera pengar. allt i perfekt balans.


godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0