Sånt som bara händer

Har tänkt på en grej. Fenomenet attraktion. Jag har grävt i mitt inre lite på kul och kollat om där finns ett mönster för vad jag fastnar för hos det andra könet.
 
Kom fram till att det gör det.
 
jag finner inget intresse i personer utan estetiskt sinne. jag finner inget intresse i personer som inte tänker till både en och två gånger innan de går utanför dörren på morgonen utseendewise. jag tittar inte två gånger på en kille/man med det minsta högt bmi.
 
jag är en generaliserande människa verkar det som. jag väljer därför att inte rota mer i det där. jag ser ner på ytliga människor, men förmodligen är jag det själv. man kommer inte undan. man kan skylla på "dagens samhälle". jag skyller på mitt medfött dåliga tålamod. jag har helt enkelt inte tålamod att se in i varje människas själ för att bedömma om jag "vill ha" den eller inte. min stressade själ har ritat upp hårda riktlinjer helt enkelt.
 
sen finns det de där som helt klart faller utanför, men som jag kan ligga sömnlös och tänka på ändå.
 
they shatter my universe. rubbar mina cirklar.
 
världen är ett jävla ställe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0