he learns how to steal and he learns how to fight

Lyssnar på.... Elvis (!!!) och funderar på om det är dags att läsa lite i en bok vi "ska ha läst" men som inte står som direkt krav på vårt schema. Börjar få svår tentaångest, så kanske är det så att jag bör knöla in så mycket info jag bara kan och att läsa boken är ett bra val.
 
Kanske, alltså. Har ännu inte uträttat nåt matnyttigt på pluggfronten idag. Eller asså. Gått på två föreläsningar och skrivit en reflektion om frågelistan om etnologisk forskningsmetod. jeeej.
 
På en av föreläsningarna fick vi se en film om kriget i bosnien. fyfan så äckligt det var. äckligt i den bemärkelsen att folk betedde sig som svin mot varandra. vänner gick bakom ryggen på varann, grannar dödade varandra. man sköt ihjäl barn på väg till skolan för att de var muslimer, man kunde som turist köpa sin en sniperplats och istället för att kika på kulturarv eller sola ligga uppe i bergen och skjuta ihjäl intet ont anande civila. saknar ord.
 
Jag har upptäckt stadsbiblioteket här i uppsalas digra filmsamling. till utlåning såklart. åååhhh jag får pirr i magen. älskar film. ska låna nån till helgen. känner redan att det kommer bli farligt det här. så många intressanta filmer, så lite tid till att titta. uh.
 
ahmen nejmen. imorgon börjar jag inte förrän kl 14.15. slutar direkt efter föreläsningen, som ska handla om hedersmord om jag inte minns fel. sjukt intressant!
tove gnäller över magont. jag har det också. tror att något bör göras åt antingen kosthållningen eller stressnivån i detta hushåll. förmodligen både och...
 
adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0