clean your mess up

It has begun. Eller nej, imorgon har vi uppsatsuppstart, men jag började läsa in mig lite redan idag. Fyfan vad otaggat det är i lägret, men det är bara att bita ihop. Det har ju gått tidigare, så varför inte denna gång liksom. Heja heja!
 
Var till skolan för första gången på ett par veckor och lämnade in fältarbetet. På vägen hem tog jag en sväng på stan och kollade second hand. I vanlig ordning hittade jag alldeles för mycket fint, men efter nogrann och stundtals smärtsam gallring i högen på armen fick tre plagg följa med hem. Två skjortor som ska sys om så att de går smidigt att ha under rundtalsade tröjor och klänningar, samt ett par röda sammetsbyxor. Hög midja, vida ben, pressveck. Riktigt nice. Julbyxorna med stort J, dessutom i sjuttiotalsstil. Skulle behöva gå ner ett eller ett par kilo dock om det ska gå att äta julmat i dem. Än så länge är de, som pappa skulle säga, något av en ståbralla... Att gå ner i vikt på bara tre veckor känns dock inte som nåt jag kmr ha ork eller tid att satsa på. Å andra sidan vet jag inte om jag kommer ha ork eller tid att laga mat heller, så det jämnar kanske ut sig.
 
Är på grund av en lättare insomnia inatt rätt tröt nu. Blev inte jättemkt sussat i helgen, så nu blir det nog till att krama kudden. Upp och se julkalendern 07,15 är obligatorium under december månad!
 
Felicia och Denise var här på lite lussekatt och pepparkaksfika. Mysigt värre. En riktigt bra måndag, som avslut på ett rätt bra skolperiod ändå.
 
Kan någon bara ge mig ett syfte, en frågeställning eller ett problem att reda ut? Än så länge har jag material, jag har idéer om vilka teorier jag kan tänkas använda, men jag ser inget riktigt problem. Med andra ord vaknas en förjävla platt uppsats om inget händer snart. fyfan.
 
god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0