running for my life

Julen kom och gick lika snabbt som den brukar. Lika mysig och bra som den brukar var den också. Har haft ont i hjärtat å en väns vägnar, vilket suddade magin i kanterna litegrann, men sånt får man ta en sånhär gång.
 
Juldagen spenderades på två förfester och tillslut landade vi föga överraskande på sala statt. Första gången sedan i augusti jag var där och en massiv ombyggnation och renovering resulterade i att jag hade confused-face mest hela tiden kändes det som. En surprise-visit av Rickard gjorde att jag dessutom fick se en hottan-oskuld tas för jag vet inte vilken gång i ordningen, men det var kul! Han hade ungefär samma ansiktsuttryck som de brukar ha, de stackars förstagångsbesökarna..
 
Annandagen var trött, men fin. Middag hos mormor och morfar med kusinfamiljen på mammas sida. God mat och flams och skratt, som det brukar bli i deras sällskap. Efter middagen stannade jag kvar och sov skönt i mormors bäddsoffa. Allt för att orka upp och jobba igår. Vinterns slaskigaste dag visade det sig vara och jag var blöt in på bara skinnet när jag kom in från brevbäringen. Bara att sitta och torka lite innan jag öppnade företagscenter. Tack för att olsson var så snäll och jobbade över för att hjälpa förvirrade mig!! 
 
Idag har erika, axel och jag (mest de, minst jag heh) gått lös med hammare, kofot och tigersåg och haft sönder varenda spår av alla kaninburar som stått ute i ladugården och samlat damm och döda råttkroppar nu sedan alla kaninerna gått ur tiden. Det var slitit, men nödvändigt! Har tvingat mamma att läsa min uppsats nu och ändrat om i den. Förhoppningsvis behöver jag inte skriva om precis allt nu i veckorna som kommer.. håller tummar och tår.
 
Mamma har tvättat en av mina tröjor för varmt. tackar så mycket. en svart tröja med vit krage är nu "ljussvart" med grå krage. snyggt serru! hoppas att hon inte har alldeles för dåligt samvete. hon kan ju få köpa ny åt mig när vi åker till sthlm på fredag. heheee. åh, jag ska casha in nytt från fler håll nu.. mhihi. tänker inte vara generös med detaljerna där dock. har kind of lovat. 
 
nu ska jag läsa bok. håll i er nu: skönlitterärt! åh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0