tänk så fort allt händer, hon i dina händer

Har precis ätit, men är fortfarande hungrig. Väntar på att det ska bli mindre varmt ute så att man kan ut och springa.
 
Känns lite sjukt att det redan är söndag igen. Det har börjat bli sommartempo nu. Dagarna flyger förbi och innan man har hunnit fatta det bärjar löven bli gula och falla av. ångest!
 
Igår hade Eva 50-årsfest. Hann knappt in genom dörren innan champagneglaset hittat min hand. Otroligt god mat, tårta, kakor, godis, chips, ostbågar och icke att förglömma: vin, åkte ner i min stackars lilla kropp. Den gjorde på riktigt ont när vi åkte hem.
 
idag har jag varit mätt-bakis. det vill säga svinhungrig. hatar när det händer. man vill äta hela världen för att fylla det hål gårkvällen töjde ut. inte ett hållbart alternativ dock, så har istället ägnat dagen åt att sola och läsa bok.
 
 
Tvingar nu upp spotify. har inte lyssnat på en låt på jag vet inte när. inte på riktigt, något annat än radio i bakgrunden eller något för att tysta tankarna när man åkt bil.
 
den här sommaren är konstig. den ger mig dåliga vibbar. det känns som att man är i ett hörn. jag har levt länge på tanken, utopin om just det här. när det väl är här, så är det fortfarande utom räckhåll. snubblande nära, men totalt otillfredställande. som markus krunegård sjunger: Man undrar när det ska bli och så var det nyss.
 
 
adjö
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0