jag ska fly tills jag hittar hem

Är lite uppe i varv efter en sjukt intressant eftermiddag på landsarkivet. Jag vet, det låter inte så upphetsande, men det var det! Har bläddrat i mentalsjukhusjournaler, dokument med foton och fingeravtryck från fängelseinterner på 1800-talet, gamla rapporter om gruvolyckor, en dagbok från 1930-talet, Dan Anderssons bouppteckning. ja asså, det låter inte sexigt nu heller inser jag, men ÅH! så mycket man kan utläsa från gamla foton och dokument! galet
 
ska ut på pitchers och äta lite med erika och hennes skogiskompisar. åt nyss middag dock pga akut hunger, så blir väl typ ett glas vin och en förrätt eller nåt. dålig planering där johanna! 
 
imorgon blir det mer arkivbesök. denna gång folkrörelsearkivet. på eftermiddagen ska jag lyssna på ett föredrag av fanny ambjörnsson. institutionen anordnar ett litet "queer-fika", vilket ska bli riktigt kul! 
 
 
 
adieu mes amis!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0