Girl, you'll be a woman soon

Om nio minuter börjar röd drake. Vi ska se den, jag och tove, eftersom ingen av oss kommer ihåg senast vi såg den. Hon har inte setts till på länge, så jag är orolig att hon somnat.. as always..
 
Igår var det fest i kusehuset (klassens kollektiv i svartbäcken). Riktigt mycket folk kom dit! Både nya och gamla ansikten. Jag var dock rätt opepp och drog hem runt tolv. Felicia gick tydligen hem fyra, vilket förklarade varför jag var jättepigg imorse och hon not so much.
 
Idag styrde jag och Felicia en våffelbrunch för vår Michelle, som fyller år nästa vecka. Hon är laktosintolerant och kan därför sällan äta brunch ute, varpå vi gjorde en helt laktosfri våffelfest för henne. Gick upp och kokade sylt (jag vet, jag är en housewife), tinade hallon, vispade grädde, gjorde frasvåfflor, kokade kaffe och hade sen en jättemysig dag med mycket prat och skratt.
 
bild från instagram, och ja, man kan även skåda.. chokladsåsen, för de riktigt maxade våfflorna! samt kanel och kardemumma. mina egna lyckopulver!
 
Kom på mig själv med att få en klump i magen på väg till skolan här om dan. Just nu är allt så bra. Så lugnt, fridfullt och skönt. Klumpen består av rädsla för att det ska ändra sig. Måste försöka trycka bort den och leva i nuet, men det är ju så svårt!
 
ah well.
 
Dags för te, ananas och film! Imorgon blir en bra dag, med kulturnatt med Tove, Erika och annat löst folk.
 
adieu

Kommentarer
Postat av: Karin

Du får tänka så här: om det är bra nu så kommer det kunna bli bra igen. Om bra är "normalläget" så är dåligt bara en lite fartbula på vägen :)Alltså måste du tänka att bra är det normala och dåligt bara är tillfälliga störningar för att du ska uppskatta det bra standardläget :)

2013-09-15 @ 17:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0