thinking about leaving

Sitter mitt emot Erika vid köksbordet. Båda stirrar vi på varsin datorskärm. Stundtals tittande rakt fram på det flimrande i tystnad, till sen liten tanke vill ner på pränt och knattrandet av snabba så fingrar på tangenterna bryter tystnaden. Jag kan villigt erkänna att det låter betydligt mer från min dator i detta nu än för ett par minuter sedan då en avhandlingsanalys pockade på min uppmärksamhet.. heh. Idag har det varit ledigt från föreläsningar (som alla måndagar, onsdagar och fredagar /Med vänlig hälsning glidarn') så jag tog och följde med Tove till ångströmslaboratoriet och gick på föreläsning i träbyggnad. Jag längtade hem till min humaniora rätt snart alltså. Milslånga uträkningar av träbalkar och konstruktioner, det var tryck och kraft och moment hit och dit. Förstod verkligen ingenting. Det är tur att det finns folk som vill bli ingenjörer, för jag vill det sannerligen inte!    tvättiden är nu avverkad, middagen äten och nu är det plugg fram till top of the lake. bra serie. se    adieu  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0