När vita bergens klockor ringer vet du att natten är vår

Längesedan. Nytt år, nya möjligheter.
 
Jullov, nyårsfirande, jobbande, pluggande. Tillbaka i Uppsala, om än lite tillfälligt då jag åker hem till landet för tentavecka igen imorgon. Vill ha tentan gjord. Vill kicka igång våren. Det kommer bli jobbigt, men jag tror det går bra. Sista terminen på programmet, termin 6. Jag kommer dock inte följa programmet denna termin och alltså inte få någon programexamen. Det gör ingenting. Istället blir det en dubbel kandidatexamen. Känns som den bästa av två ändå helt okej vägar att gå. I juni väntar resten av livet. Det är mer skräck än förtjusning måste jag säga, men det har ju gått bra hittills.
 
 
Frida jobbar. Erika åkte precis härifrån. Jag ska plugga. Har inten blivit mycket sånt på ett tag nu. Diciplinen är inte där den borde vara. Jag kör två timmar nu, sen får det vara. Kommer ändå bli mer än heldagar veckan som kommer.
 
 
Åh Gud, det här inlägget blir tamt. AH WELL. Jag är disträ och lite stressad. Skulle gymma idag och tog mig hela vägen dit, bara för att inse att jag glömt hänglåset och efter snabbt övervägande (som räknade in 700 kronors impulshandlande på ikea igår kväll) att det inte var värt att köpa ett nytt snällt gick de 40 minuterna hem igen. död och evigt mörker.
 
 
Adjö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0