Happy New Year

31 december, nyårsafton, Marikas födelsedag. Grattis marika! :)

Nyårsfirandet för min del blir soffan med syster och en hel massa godis. Var och hyrde film uppe i Avesta på förmiddan. Har visserligen sett båda filmerna redan, men hon har det inte så jag ställer upp att se dem en gång till.

Kom just hem från farmor och farfar. Gick dit för att leta efter en hatt som mamma trodde att de hade, men icke. Fick som vanligt en lektion i historia av farfar. Hade jag inte varit ett dugg intresserad hade det nog blivit jobbigt, men det är ganska kul att höra ibland faktiskt. Fick veta att det på vinden tydligen finns kläder från 1800-talets början. Han sa även att jag nog kan ha dem. Fett kul! Måste upp och prova dem redan imorgon. Sneglar lite på vindsluckan this very moment, men jag orkar inte hala ner stegen och dessutom är det läskigt as hell däruppe! Tror kanske att det kan finnas nån användbar hatt däruppe om jag har tur. Jag vet att det finns slokhattar á la gruvdrängshattarna och gamla ridstövlar med minst hundra år på nacken, men de är väl inget för tanzania direkt..

Nu ska jag lägga make på lillasyster. Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Marika

Tack Juicejuice, jag håller koll på bloggen ska du veta ;)

2009-01-01 @ 13:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0