Om jag hade lite hjärta att dela med mig av

Mamma stämmer en galet ostämd gitarr. tar hjälp av pianot:

M: Assååå (knäpper på en sträng och jämför med pianot) ska det verkligen finnas en C-sträng?
Jag: HAHA men neeej det ska det inte! EBGDAE, men inte C!!
M: nej det var det jag tyckte...

ganska out of tune kan man säga.. lite senare:

M (ska fixa lite finlir) : "men jag hör ju inte om den ska upp eller ner, det blir ju förfan ingen skillnad när jag vrider!"
-varav hon skruvar lite mer än hon tyckte var rimligt-
"neej vad är det för fel, det händer ju inget!"
Jag: men vrider du på rätt skruv då iddi?
M: nej det gjorde jag ju inte, heh.. (kollar den sträng vars skruv hon nu vridit säkert trekvarts varv och börjar smågrina av vad hon hör) neeej faaaan jävla skitintrument!

hrm ja. allt för att millis skulle få spela shoreline för 7647725454646 gången, vilket förövrigt går sådär med hennes små små händer till den stora gitarren.


har jättetråkigt. mailade nyss min förra lärare för att gnälla på att jag inte fått tillbaka hemtentan, har målat naglarna, duschat, sjungit, lyssnat på in full regalia och ätit mat. klockan sniglar och nu är jag dessutom ensam hemma och här är det svinkallt. 

men annars är det bara bra

adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0