försvinner bara en minut i någons cigarettrök

Det närmar sig med stormsteg.Tentadag. Det är väldigt svårt att hålla fokus uppe och någon direkt struktur har jag inte. Inte denna gång. Jag kör på, pinar mig igenom och hoppas på ett G. Vill verkligen inte behöva göra omtenta nu när jag kommer plugga c-kurs. Kommer ha att göra ändå så det räcker och blir över.
 
Längtar hem till Frippe som jobba roch sliter dagarna i ända. Längtar hem till min breda säng, till en jämn inomhustemperatur, en dusch med tryck på vattnet, gymmet.. Det är skönt att längta. Det är nog vad som driver mig tror jag. Tanken om vad som kommer härnäst, att veta ungefär och gilla det som komma skall. Motsatsen till längtan är väl bävan, antar jag. En av de värsta känslor jag vet.
 
 
Lite te och lite Mad men ska få avsluta denna dag. En dag av träsmak i rövva och hubud som dunkar av för många intagna ord. 
 
Ska bara googla Voltaire lite snabbt. Önskar att man kunde söka ord i tryckta böcker som man kan på datorn. Wow, vilken grej.
 
 
Adieu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0