Loudmouth

Sitter på svenskalektion at the moment. I salen med de många datorerna, men skärmar som tv-apparater. Gillar dom skarpt! Uppgiften är att skriva en isländsk forntidssaga alternativt släktsaga. Lätt är det inte, men ganska kul. Har precis skapat en karaktär. Den starke och modige Fjonar Eldskägg, som ska rädda byn från de vildsinta männen från andra sidan havet. Detta ska bli minst sagt spännande. Låt fantasin flöda!

Ikväll ska våra kära päron komma till skolan för info möte angående resan. stackars lilla mamma kommer bli livrädd. Hon vill inte att jag ska åka. Är lika roligt varje gång hon ska försöka övertala mig att stanna hemma.

Snön vräker verkligen ner utanför fönstren. Maja har halkkörning idag och jag avundas henne inte! Om en vecka är det min tur. hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0