It's a Saturday night

Har glömt hur segt det är att vara hemma på lördagkvällar! Inga bra filmer på tv, inget kul sällskap efterosm familjen tyvärr är lite dull sometimes.. erika drog till avesta på bio, men med lite tur kommer hon hem snart. Musen är bara sur när jag försöker prata med henne och mamma och pappa tapetserar.

Har fått veta att Erika ska få göra om på sitt rum! Hon ska minsann få göra fondvägg och ha det snyggt det lilla monstret! Men what about me? Bara för att mamma råkar tycka att mitt rum är finare än erikas så ska hon få göra om. ser inte riktigt rättvisan där...

Har setat och läst bloggar nu en stund i brist på annat.. förundras över hur folk i min ålder och minus några år, har råd att shoppa så grymt mkt? jag kan bara tala för mig själv, men studiebidraget räcker fan inte långt! Och även fast man kanske har ett jobb vid sidan av skolan så kan man inte bränna flera tusen spänn i veckan! galet! Å andra sidan blev jag helt knäppt shoppingsugen. Det stör mig att jag själv har så lite pengar och så många utgifter som gör att jag inte kan lägga pengarna på precis vad som helst. Bitterfittan Johanna ska sluta läsa om folk som har mer pengar än vad hon har. Annars blir hon bara grumpy, så det så!

Nu ska jag kika film. Mamma hde tydligen köpt nån ny från ginza.. brudens bäste man eller nåt sånt hette den.. hoppas den är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0