Nu har jag gjort det igen, jag har vart dum mot mig själv

Hjälp vad dagarna går sakta när man är arbetslös. Speciellt när vännerna har jobb! Var på åkrahallen idag och letade faktiskt lite efter Sara, men såg henne inte någonstans. Köpte glass och satte mig med erika och lyssnade på musik i bilen istället i väntan på mamma.

En sak jag gärna gör när jag har tråkigt är att läsa bloggar. Inga "rosa" bloggar måste genast tilläggas. Problemet med detta är att jag inspireras av människor som har bra mycket mer pengar än jag och som har råd att leva ett helt annat liv, fyllt av underbar shopping och rikt uteliv. Det egna käns då med ens en aning fattigt. Ibland undrar jag varför jag bryr mig. Hur outfits, mode, skor och shopping kan vara så jävla intressant? Känns ju en aning döfött när man drar det till sin spets. Jag har kläder så jag inte fryser, borde jag inte vara nöjd? Spelar det nån roll om jag har femton eller sjutton tröjor? det är ju trots allt ändå bara sju dagar på en vecka?! Damn. Sen kommer jag på mig själv med att längta till torsdag, då jag och Julia ska köpa kläder och ha det bra en hel dag i uppsala. Jag kommer på mig själv med denna kliande iver att få göra om håret, färga både det ena och det andra, nya glasögon, nya skor, brun utan sol, nagellack, you name it! Det är underligt. Just nu vill jag färga ögonbrynen. Sneglar även på hemlisen på bordet. Vill ha ett par skor från hm, men vet att jag ändå knappt kommer använda de eftersom jag så lätt får ont i fötterna av klackar. Vill ha en kavaj från hm som jag tänkt på i över en vecka nu. Får se om jag nånsin kommer till skott.

Ibland funderar jag på hur det skulle kännas att vira in mig i ett av Tanzaniatygerna och bara gå ut. Låta folk glo och bara gå och le.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0