You see right through me

Jag har blivit påhoppad och nerbrottad av en förkylning. kul. seg i huvet och ont i halsen. vem vet, feber också?

Har även skitont i en underarm. tror dock inte att det har nåt att göra med det andra.

Ikväll ska jag se till att harkla loss allt som sitter löst och åka till gruvan och sjunga. Känner att rosten i rösten kommer att ligga tjock. längsen jag sjöng "på riktigt". bilen, duschen och under städning räknas liksom inte.. eller?

inatt sover jag ute i saldamm igen. mitt andra hem.

jag och erika har bestämt att vi ska ha julmys nån dag med karin. hon vet inget än, men eftersom hon brukar läsa här så vet hon snart. planerna är skitbra film, glögg och ev julcider (om det finns att köpa än?), ballerina pepparkaka och mjöklchoklad med vintersmak. fattas bara lite snö... får gå ut och strö mjöl på fönsterbrädorna.

skulle kunna slå någon blå för lite vitt vin just nu. vem hade kunnat ana att jag skulle bli en sån sucker för det? jag menar så sent som i våras var det bland det läbbigaste jag visste (näst efter whiskey och rödvin). underligt hur det visar sig undan för undan att även jag börjar rucka på mina principer allt oftare. kanske är det i skräck att bli som min mamma? alltså principfast. vem vet. snart sitter jag väl där och smuttar på vidersprit och gillart. hu.




Kommentarer
Postat av: Karin

Nu vet jag :) Låter asnice :D

2009-11-24 @ 15:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0