Reconsider me baby, come on

Ont i ögonen efter att ha legat och läst bob dylan i alldeles för mörkt ljus. vaknade sent, rev ihop lite kläder och la ner i en väska och slängde mig sen på soffan. gjorde en varma koppen och börjar fundera på om erika har tagit med sig den lilla svarta mp3n (här i huset ägs ingen i-pod inte!) till skolan just när jag tänkte fylla den med härlig tågåkarmusik.

imorgon tänker jag åka till karlstad. ska bli skönt att fly bort, även fast det bara rör sig om några dagar. 

allt börjar bli sig för likt. snart vänder jag tryggheten ryggen och ser mig om efter dramatik. så brukar det ju bli. härligt ett tag, tills man börjar ångra sig. det finns mycket jag ångrar som jag absolut inte borde. kanske för att jag är för vek att ta konsekvenserna av mina impulser.. kastar man sig in i något kan man lätt komma på efter vägen att det nog inte var så klokt ändå. känner att jag borde litat på mina känslor och vänt den då så svaga ryggen. nu gjorde jag inte det.

för sent för edelweiss.

otrygghet lockar fastän jag ju vet att den inte är till för mig.


I know that signal, that's a call on the other line
...
reconsider me baby, c'mon






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0