I don't mind I go my own way

Igår såg jag mitt livs mest spännande film. Disturbia. Det var helt sjukt påfrestande för nerverna. vid ett tillfälle var jag tvungen att gå ifrån och borsta tänderna och så fick pappa ropa vad som hände för jag pallade inte med spänningen.

Idag vaknade jag kvart över åtta av att jag höll på att spy av mensvärk. var blöt av svett och benen krampade så mkt att jag fick krypa till trappen och frånstöta små läten för att få de andra att agera hjälpaktion. hatar att det har blivit såhär det senaste halvåret. ska gå och kolla upp det, för så ska det inte vara när man inte har haft det förut. har du legat med värmekubbe på magen och mammas ryggmassageapparat i kortryggen, så nu är det all gone. sen om själva mensen kunde komma också så skulle jag bli ännu lugnare....

har även försökt komma på vad det var jag spelade på piano för nån vecka sen. kommer ihåg att jag hade nåt i huvet och tänkte att "det där måste jag kunna lista ut hur man spelar". sagt och gjort, och efter en kvart eller så hade jag listat ut det lite sådär lagom. sedan dagen efter det har det varit helt väck ur skallen, kunde bara inte komma på vad det var jag spelat. sjukt irriterande eftersom det var ett såntdär typ "klassiskt" som alla vet hur det låter. mamma kunde inte heller komma på. nu vid frukostbordet satt jag och nynnade på alla jag kunde komma på och så fick pappa sitta och säga namnen.. typ: naa na naaa na naaa- elvira madigan och så vidare. till slut fick jag en uppenbarelse och pappa säger genast. turkisk marsch! hahaha. den var det iaf så nu är allt frid i själen. (det ska nu observeras att det absolut inte är avancerat. alltså vi pratar inget klassiskt pianospel, utan bara några enkla toner med ackord!) dock när jag kollade nu på youtube så såg jag att jag spelade samma ackord som proffskillen. måste ju betyda en liten seger för lilla mig som egentligen inte ens kan spela piano typ alls..


nu väntar tentaplugg och seriös diskussion med erika om hur jag ska klippa mig på måndag.

adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0