Du vet inte vart jag varit, vet inte vem jag är

The thing is att jag måste vara en utav de mest rastlösa människor ever. aldrig nöjd, aldrig satisfied, aldrig lugn. mamma tror att det kommer bli min död. jag är inte fullt lika säker, men eftersom hon jobbar inom sjukvård borde hon ju veta bättre. det gör mig rädd ibland.

klockan går denna sista lediga dag. önskade lite att jag vore ledig på torsdag, men det är jag inte. önskade även lite smått att jag vore ledig i helgen. det är jag inte heller.

snart augusti vilket betyder dels att sommaren snart är slut (guuud) och att jag måste börja plugga inför tentan. hatar mig själv lite för att jag inte gjorde den i juni, men det visste jag redan då att jag skulle göra. har ingen som helst lust och vore det inte för att träffa sara och gå en sväng på stan en lördagseftermiddag hade jag aldrig massat mig till sthlm. för mig är sthlm inte längre nöje, utan bara en massa måsten. tänkte försöka tvätta bort den bilden av mitt tidigare hem (som aldrig liksom blev hemma) och göra den till något bra istället. därför är det ju inte annat än pissigt att jag jobbar alla de tre tillfällen som julia med band har spelning där i sommar. efter dessa spelningar ska de dessutom chilla lite ett tag. damn it, curse it, fuck it, kill it.

framtiden är ett konstigt fenomen. alla förlitar sig på den. alla utom jag. jag tycker itne om att tänka på framtiden utan vilar hellre tankarna bakåt i tiden. det är farligt och det är sorgligt att göra så medan man fortfarande har alla förutsättnignar till en bra framtid. kanske är jag lat, kanske är jag blyg, eller bara scared to death.

jag hatar pengar samtidigt som jag älskar dem. jag älskar att ha, hatar att sakna. så är det med allt.

snart kommer erika hem från jobbet. då ska jag äta glass och vi ska hitta på nåt kul, för detta duger inte!


adjö

Kommentarer
Postat av: lamköttsskänderskan

navet spelar mången gång till, även om det suger stenhårt att du inte kommer vara där. framtiden kommer att bli bra, det tror jag. baktiden är också bra ibland. slutfilosoferat. puss <3

2010-07-28 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0