I'm right over here, why can't you see me?

svar på A:s kommentar: jaaa! himla bra! jag är ledig måndag och tisdag nästa vecka och måndag veckan efter det, annars är det jobb varje dag. kvällstid kan jag dock i stort sett varje dag bara jag får en dags notice :)

I got tipped today! hjärta utländska gäster!

hört utanför ficklampsrummet:
- mamma mamma varför måste man ha hjälm på sig i gruvan?
- jo för att annars kan du få silver i huvet.

hahah för ja troligen regnar det silverstenar från taket där nere, det är därför vi behöver ha visningsverksamhet för att få pengar så det går runt ekonomisk..... hrm hrm. att bara lyssna på vad människor tycker och på fullaste allvar tror om gruvan kan roa dig en hel dag, tro mig! Folk är så söta.


jag önskade att jag var ledig den tionde augusti, I really, really do! då hade jag åkt till sthlm och kollat på julias ung08-spelning, passat på att träffa sara och bara ha det gott. men icke. kan hända att jag försöker byta bort, har dock en ganska soft tur. den som lever får se.


imorgon drar resten av familjen + emilia till öland och tar med sig Gry! jag och erika är så glada att vi dansar lite försiktigt när ingen annan ser.

lista med saker jag gillar med jobbet:
- alla kollegor. Gud vad jag kommer sakna er när vi slutar i augisti! helt sjukt.
- all erfarenhet man får, alla språk man får höra talas dagarna i enda.
- miljön uppe vid gruvan. sjukt underbar.
- alla skratt jobbet ger oss i o m alla människor som passerar och fäller en och annan kommentar.
- att det inte är några svintidiga morgnar.
- att jag nu kan sköta en kassa, fått bekräftat att jag kan göra mig väl förstådd på engelska och att jag nu kan ta folk som egentligen inte gillar mig och som jag egentligen inte gillar.

finns mycket mer, men jag orkar inte skriva mer.

känner nu att intresset sjunker för varje bokstav jag knappar ner om mitt jobb. kanske borde lägga upp en dagens outfit.... elleeeer? gruvkläder är svinfint. idag fick dock alla värdshusgäster se min morotsfärgade skalle hundratusen gånger. tillslut gav emil mig tipset om en uppfinning kallas telefon, men vad vet han om mina fobier...?

klockan är halv nio och mamma har utlovat namnsdagsfirande i efterskott i form av fika.


idag ramlade mina byxor av mig. och nej, inte gruvbyxorna för det gör de så ofta att jag slutat räkna, utan mina vanliga byxor. awkward x23283743652. lucky me så var det ingen som såg för jag var ensam.


adjö fellows

Kommentarer
Postat av: Karin

Man kan få höra mycket kul på mitt jobb med..Vad sägs om: "Va! Är det glass i milkshake?!" och "Ursäkta finns det någon sexaffär här?"

2010-07-25 @ 16:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0