Cosmic Egg

Min fråga till allmänheten (grundar sig i ett nyhetsreportage om S förslag på skatteökning på fastigheter, där ägarna till de dyraste husen ska betala mer i skatt): varför "får" man inte vara rik i Sverige? Varför verkar somliga politiker vilja få det till att man ska straffas för hårt arbete genom att som höginkomsttagare behöva skatta bort hälften av vad man tjänat ihop? Ska den beryktade få jantelagen sänka hela landet?

aaah.


på tal om. På vår skola verkar vänsterradikalerna verkligen ha kämpat med att försöka hitta ett forum fär studenterna är mer lättpåverkade. och vem vet? kanske de lyckas. hahah. tyckte dock att denna var ganska fyndig, om än idiotisk. var bara tvungen att ta kort på den. noteras bör även att den sitter inne på handtorken på en av toaletterna i källaren....




är klar med all läsning inför imorgon (sug på den sara). det firas med att hoppa tidigt i säng och jag längtar redan.


glasögonbilder. lägg för all del märke till hur snett de sitter. måste gå till nån som fixar till dem, man ser ju lätt lite konstig ut med glajjorna på trekvarten!


Nu ska jag lyssna på delar av wolfmothers nya som jag tycker är helt sjukt bra. california queen och cosmic egg är ju underbara tunnelbaneåkar-låtar. känns som att man kommer fram tre gånger så fort!


adjö och godnatt



Kommentarer
Postat av: sara

haha jag läste också tills idag! och snaart tills imorgon också ;)



haha men det vissa politiker verkar ha missat är att knappt nån är "rik" i sverige. (jämför typ med england, Usa mm). Det här är ju lilla landet lagom, medelklassens hem!



På nyheterna sa dom att "BARA" cirka 22.000 fastigheter i sthlms län blev berörda av detta.. Herrejisses, politikerna går på häxjakt efter mer pengar! bara ett litet tillägg sådär ;)

2010-05-27 @ 14:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0